|
|
Kiírás |
|
•Nyisd meg az "alap.jpg" képet! + mentsd el. |
|
•Tüntesd el a fűben ülő embert a képről, úgy hogy ne legyen feltűnő a kivágás! + mentsd el. 4p |
|
•Melegíts a kép színárnyalatán, és az “alap” réteget nevezd át annak a színkorrekciónak a nevére, amit használtál! (ha több réteggel oldod meg, mindegyiket a korrekciónak megfelelően nevezd el) + mentsd el.3p |
|
•Importáld az "ember.jpg" elnevezésű képet, maszkkal vágd ki a háttérből, tedd az eltűntetett ember helyére! + mensd e.4p |
|
•Igazítsd a képbe méretarányosan és perspektívába illeszkedően az embert (a vonalzó segítségével)! + mentsd el.2p |
|
• Az ember színét állísd vissza élethűre.(több korrekció is szükséges lehet)! + mentsd el.3p |
|
•Árnyékold a lányt! (vetett és önárnyék) (külön rétegeken árnyékolj!) +mentsd el.6p |
|
• Lány ruhája legyen pettyes. Legalább 100 pöttyöt helyezz el a "potty.jpg" kiadott kép segítségével! (mintázattal) + mentsd el.6p |
|
•A garázs fölé előrajzoltuk az épületre felfutó borostyánt. A “noveny.jpg” kép segítségével csinálj egy élethű változatot!4p |
|
•Mentsd el xcf formátumban, illetve jpg formátumban, tömörísd egy fileba a neveddel és neptunkódoddal, majd töltsd fel! |
Értékelési szempontok |
|
A megoldás grafikai megjelenése az értékelés egyik fő szempontja. A másik fontos szempont a programismeret. Igyekezzetek a különböző feladatrészeket külön rétegre, jól nyomonkövethetően elkészíteni, minél több visszavonható, inteligens műveletet használni, grafikailag igényesen, szépen dolgozni.
|
Beadás |
|
A feladat beadása 1 db tömörített mappába történik, melynek tartalma 1 db gimp file, illetve 1db jpg. A tömörített mappa elnevezése a következő legyen: zh_nev_neptunkod (pl: zh_akivalaki_hsor8e). A feladatbeadás elektronikus úton, a tárgy honlapján történik.
|
Felhasználandó képek |
|
A zárhelyihez felhasználandó képek a honlapról "zh - képanyag" címen letölthetőek. A zárthelyihez csak a kiadott képek használhatóak.
|